Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Δραστηριότητα 1 - Δομή Ακολουθίας
Στο site https://www.pseudoglossa.gr/ μπορείτε να δοκιμάζετε τους αλγόριθμούς σας, για να διαπιστώσετε εάν δουλεύουν σωστά, και να κάνετε γενικά τα πειράματά σας. Πληκτρολογήστε τον παρακάτω αλγόριθμο και πειραματιστείτε με διάφορους αριθμούς ...
Αλγόριθμος Δοκιμή
Εμφάνισε "Πληκτρολόγησε έναν αριθμό και πάτα το ENTER"
Διάβασε α
Εμφάνισε "Πληκτρολόγησε άλλον έναν αριθμό και πάτα το ENTER"
Διάβασε β
Αθρ ← α+β
Διαφ ← α-β
Γιν ← α * β
Εμφάνισε "Το άθροισμά τους είναι", Αθρ
Εμφάνισε "Η Διαφορά τους είναι", Διαφ
Εμφάνισε "Το γινόμενό τους είναι", Γιν
Τέλος Δοκιμή
Αλγόριθμος Δοκιμή
Εμφάνισε "Πληκτρολόγησε έναν αριθμό και πάτα το ENTER"
Διάβασε α
Εμφάνισε "Πληκτρολόγησε άλλον έναν αριθμό και πάτα το ENTER"
Διάβασε β
Αθρ ← α+β
Διαφ ← α-β
Γιν ← α * β
Εμφάνισε "Το άθροισμά τους είναι", Αθρ
Εμφάνισε "Η Διαφορά τους είναι", Διαφ
Εμφάνισε "Το γινόμενό τους είναι", Γιν
Τέλος Δοκιμή
Άσκηση 1 - Δομή Ακολουθίας
Αφού διαβάσετε προσεκτικά το παράδειγμα 2.8 σελ.33 του βιβλίου σας, προσπαθήστε την παρακάτω άσκηση. Σας θυμίζω ότι ο για να υπολογίσουμε τον μέσο όρο τριών αριθμών, πρώτα τους προσθέτουμε και μετά διαιρούμε το άθροισμα διά του 3.
Να γίνει πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τα ονόματα των νέων μαθητών,
μιας τάξης. Το πρόγραμμα θα εμφανίζει μήνυμα για τον εάν θα πρέπει να
τερματιστεί, ή να συνεχίσει την εισαγωγή ονομάτων. Η εισαγωγή των ονομάτων
θα τερματίζεται, όταν πληκτρολογηθεί η απάντηση "ΟΧΙ"
Α Σ Κ Η Σ Η 1η:
Βελτιώστε το παραπάνω πρόγραμμα, έτσι ώστε να μετρά πόσα ονοματεπώνυμα Μαθητών
πληκτρολογήθηκαν. (ΥΠΟΔΕΙΞΗ: Χρησιμοποιήστε μια μεταβλητή-μετρητή, η οποία
θα μηδενίζεται πριν την αρχή της επανάληψης, και στην συνέχεια θα αυξάνεται
κατά 1, κάθε φορά που θα πληκτρολογείται ένα Ονοματεπώνυμο)
'''
print ('#################ΑΡΧΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ##################')
metritis = 0
apantisi= input ('Να αρχίσει η εισαγωγή Μαθητών;(ΝΑΙ/ΟΧΙ) : ')
while (apantisi=='ΝΑΙ') :
onoma=input('Πληκτρολόγησε Ονοματεπώνυμο')
metritis = metritis + 1
apantisi= input ('Να συνεχίσει η εισαγωγή Μαθητών;(ΝΑΙ/ΟΧΙ) : ')
print(metritis)
print ('#################ΤΕΛΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ##################')
'''
Python - Δομή Επανάληψη "while"
Αυτή με την εντολή «for» και αυτή με την εντολή «while»
· Την for την χρησιμοποιούμε όταν το πλήθος των επαναλήψεων είναι προκαθορισμένο. Δηλαδή όταν γνωρίζω εκ των προτέρων πόσες φορές θέλουμε να επαναληφθεί ένα σετ εντολών .
Παράδειγμα:
· Την while, την χρησιμοποιούμε όταν το πλήθος των επαναλήψεων δεν είναι προκαθορισμένο, αλλά το μπλοκ των εντολών θα πρέπει να εκτελείται για όσο ισχύει μια συνθήκη. Για να καταλάβουμε ακριβώς την χρησιμότητα της while, σκεφτείτε το εξής σενάριο: Ένας καθηγητής καταχωρεί τους μαθητές της Α' τάξης για το νέο σχολικό έτος. Όπως είναι φυσιολογικό, το πρόγραμμα δεν μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων πόσοι μαθητές θα εγγραφούν φέτος στην Α' Τάξη. Άρα μετά την ολοκλήρωση της καταχώρισης των στοιχείων ενός μαθητή, το πρόγραμμα εμφανίζει την εξής ερώτηση: "Θα θέλατε να εισάγετε άλλον μαθητή; (NAI/OXI)". Ανάλογα με το τί θα επιλέξει να "απαντήσει" ο καθηγητής, το πρόγραμμα θα τερματιστεί ( με το "ΟΧΙ") ή θα συνεχίσει να εκτελείται ( με το "ΝΑΙ").
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι, η for είναι μια Υπο-περίπτωση της while. Δηλαδή οποιαδήποτε επανάληψη που είναι υλοποιημένη με for μπορεί να μετατραπεί σε while, ενώ δεν ισχύει το αντίθετο, δηλαδή μια while δεν μπορεί πάντα να γίνει for
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)